Nico van der Voort

Op 14 mei j.l. is Nico van der Voort overleden, 10 dagen voor zijn 91e verjaardag. Nico was iemand van het eerste uur van Udo Golf. Hij was één van eerste leden van de club.

Hij heeft veel voor de club betekend.  Zo zat hij direct in het eerste bestuur van Udo Golf en samen met  wijlen Jan Slierings gaf hij de rabbits (nieuwelingen) instructies, zodat zij baanpermissie kregen.

Nico was een echte regelaar. Zo had hij een “winkeltje” voor golfspullen direct bij de bar. Hij verkocht o.a. golfhandschoenen, ballen etc. en toen wij mee gingen spelen met de regiowedstrijden moesten wij bij hem onze  gele trui en shirt kopen met het Udo Golf embleem.

Nico zat ook in het bestuur van Udo Tennis en hij nodigde regelmatig golfspelers uit om tegen Udo Tennis te spelen. Dit onder het genot van een drankje en hapje.

Nico is altijd naast de tennis ook blijven golfen. Alleen de laatste jaren liep hij nog maar een paar holes. Hij kwam ook nog achter een rollator naar de club om er toch bij betrokken te blijven.

Nico was ons enige lid zonder e-mailadres. Hoewel hij graag op de hoogte bleef, vond hij een eigen e-mailadres niet nodig. Speciaal voor hem werd het digitale clubblad op papier afgedrukt en in het clubhuis ter inzage gelegd.

Voor zijn betekenis voor de golfclub is hij benoemd tot erelid. Wij danken Nico voor alles wat hij voor de club heeft betekend, we zullen hem missen.

Het afscheid en de crematie van Nico heeft inmiddels plaats gevonden.

Wij wensen zijn echtgenote Riek, kinderen en (achter)kleinkinderen alle sterkte toe bij het verwerken van dit verlies.

Maja Gerdessen

Klik hier voor de rouwkaart