Leden van OGC,

Waar we al bang voor waren, is afgelopen vrijdag 26 november tijdens de persconferentie inderdaad realiteit geworden. Het schrikbarend toenemende aantal Corona besmettingen heeft geleid tot uitbreiding van de maatregelen. Dit heeft helaas ook consequenties voor OGC.

Wij mogen erg blij zijn dat wij nog kunnen golfen, want andere sportverenigingen die het vooral van de avonden moeten hebben voor wedstrijden en trainingen, mogen dat vanaf 17.00 uur niet meer doen.

Wat betekenen de nieuwe maatregelen voor OGC:

• het gehele clubhuis mag slechts betreden worden als men een mondkapje draagt. Dit geldt dus ook voor de lockerruimte;
  • in het clubhuis, maar ook tijdens het golfen, dient men de 1,5 meter afstand in acht te nemen;
  • in de "kantine" ruimte geldt net als voorheen een maximum aantal van 35 personen;
  • we moeten de Corona Check App blijven gebruiken;
  • bestellen we een drankje en nuttigen we dat zittend in de "kantine", dan mag het mondkapje af, maar zodra men weer in beweging komt, dan moet het mondkapje weer op;
  • voor barmedewerkers is het mondkapje geen verplichting, maar de barmedewerker mag zelf beslissen het mondkapje al of niet te dragen;
  • verder begeeft niemand zich achter de bar als men daar niets te zoeken heeft;
  • is de noodzaak daartoe wel aanwezig, dan draagt men het mondkapje;
  • voor de toiletruimten geldt: niet meer dan 1 persoon tegelijk;
  • zitten op het terras is vooralsnog verboden omdat we, als we daar plaats zouden nemen, als publiek worden aangemerkt (publiek is voorlopig bij sportverenigingen niet toegestaan);
  • met onmiddellijke ingang wordt starten volgens shotgun voorlopig afgeschaft en starten we bij wedstrijden allemaal met tussenpozen op hole 1.

Tot zover de huidige maatregelen welke met ingang van vandaag, zondag 28 november vanaf 17.00 uur gelden. En beste leden, denk nu niet dat als je dubbel gevaccineerd bent, je niet besmettelijk bent of besmet kan worden… Het is inmiddels al lang en breed bewezen dat besmettingen te allen tijde plaats kunnen vinden, gevaccineerd of niet. Laten we onszelf niet voor de gek houden en wees alert als het om klachten gaat en laten we ons nog steeds houden aan de voorgeschreven basismaatregelen.

Naar aanleiding van bovengenoemde maatregelen hebben wij de "kantine" ruimte perfect aangepast aan het toegestane aantal personen. Dus: laat tafels en stoelen gewoon staan zoals ze nu staan en verplaats niets.