Leden van OGC,

Afgelopen dinsdag 14 september heeft minister-president Rutte in zijn Corona persconferentie wederom een aantal versoepelingen aangekondigd. Het lijkt er steeds meer op, dat we Corona inhalen en dichter op de hielen komen te zitten. Echter, laten we ons nog niet al te rijk rekenen, want het kan zomaar veranderen als het aantal besmettingen onverhoopt weer toeneemt.

Desalniettemin komen we steeds dichter bij een "normale" situatie, zoals we die voor het Coronatijdperk kenden. Het belangrijkste voor OGC is, dat met ingang van zaterdag 25 september de 1,5 meter afstandregel zowel op het terras als binnen in ons clubhuis komt te vervallen. Concreet betekent dit dat ook binnen het clubhuis de beperkingen van het aantal aanwezige personen, dat door Corona op 35 was bepaald, geheel komt te vervallen. Daar zijn we natuurlijk heel blij mee, maar zoals landelijk voorlopig ook nog een aantal basismaatregelen blijft bestaan, zo houden wij ons natuurlijk ook nog aan een aantal regeltjes: hygiëne en natuurlijk: als je fysieke en mogelijk Corona gerelateerde klachten hebt, blijf je gewoon thuis.

Vorenstaande betekent ook dat we weer met een aantal activiteiten kunnen starten, zoals de bridge op dinsdag- en donderdagavond (start op dinsdag 5 oktober) van bridgeclub Rijnland en natuurlijk onze eigen OGC bridgemiddagen. Voor de dinsdag en donderdag neemt Nanda de Bruin weer de barplanning voor haar rekening en ten aanzien van de OGC bridgemiddagen worden jullie uitgebreid geïnformeerd door Joop Schuurhuizen.

Dat dit allemaal weer mogelijk is, komt ook doordat we de keuze hebben gemaakt ons clubhuis verwarmingssysteem aan te passen en uit te breiden met een nieuw luchtverversings/ventilatiesysteem, waarmee we volledig voldoen aan de eisen die er thans gelden vanuit het RIVM om het besmettingsniveau zo veel mogelijk te reduceren. Kortom, het welzijn van eenieder is en blijft belangrijk.

Dit laat onverlet, dat een aantal leden wellicht toch nog angstig is om besmet te worden en voorlopig niet op de club verschijnt, dan wel kenbaar maakt dat men nog steeds waarde hecht aan de 1,5 meter onderlinge afstand. Laten wij dit allen respecteren, zeker zolang Corona nog niet tot het absolute verleden behoort. En we moeten vooral denken in mogelijkheden en genieten van alles wat we nu hebben, zodat we weer steeds dichter bij een "normaal" (sport)leven komen.