De damescommissie organiseert op de dinsdagochtenden 9- en 18-holes wedstrijden. Gezelligheid en serieus golfen staan dan hoog in het vaandel. Ja hoor dat kan echt tegelijkertijd. De golfregels worden correct gehanteerd en het is gewoon gezellig met alle OGC-dames.

De wedstrijden zijn qualifying als de baan dat ook is. Zo kan je dus aan je handicap werken.Voor de 9-holes wedstrijden hanteren wij twee starttijden: 09:30 en 11:00 uur. De deelnemers aan de 18-holeswedstrijden starten allen om 09:30 uur. De spelvorm is, tenzij anders aangegeven, individueel stableford. In de winter kan daar wel eens van worden afgeweken afhankelijk van de toestand van de baan. Dan worden ook ‘fun’ wedstrijden georganiseerd waarbij je bijvoorbeeld alleen gebruik mag maken van 2 stokken en een putter in de baan.

Inschrijving voor de wedstrijden staat open voor leden die in het bezit zijn van handicap 54 of lager. De inschrijving kan een week van te voren via E-Golf4U tot maandagmiddag 14:00 uur. Na sluiting krijg je op maandag de startlijst toegezonden per email. Wij vragen een eenmalige bijdrage van 5 euro voor het hele seizoen.

Je hoeft echt niet aan meerdere wedstrijden deel te nemen, een enkele keer is ook leuk. Mooi meegenomen dat je gemakkelijk andere leden van OGC leert kennen. Zo speel je met regelmaat met dames die je nog niet kent.

De wedstrijden maken deel uit van de zomer- dan wel wintercompetitie. Op de laatste dag van het seizoen spelen wij een  gezelligheidswedstrijd waarbij in teamverband wordt gespeeld. Dan worden de winnaars van de competities bekend gemaakt en in het zonnetje (bloemetje) gezet. Tevens wordt de birdie-koningin bekend gemaakt.

Misschien ken je het schilderij met de Birdie Boom die in het clubhuis hangt. Als je op de dinsdagochtendwedstrijd op de standaardbaan een birdie hebt geslagen mag je een vogeltje ophangen aan de tak die de hole symboliseert.

Naast de wedstrijden op de damesochtend organiseert de damescommissie een keer per jaar een outing naar een andere baan, als daar belangstelling voor is. De kosten daarvoor komen voor rekening van de deelnemers.

De samenstelling van de damescommissie staat vermeld op de E-Golf4U ledenwebsite onder ‘Bestuur & Commissies’.