Leden van OGC,

Naar aanleiding van de vorige week aangekondigde versoepelingen, ook voor de sportclubs, werd ik verrast door een update van de NGF. Daarin werd aangegeven dat de horeca inrichtingen op sportaccommodaties werden gelijkgesteld met de reguliere horeca en dus mochten de terrassen met ingang van vandaag weer opengesteld worden voor publiek. Tevens kan men bestellingen doen op het terras en wordt men daar bediend. Voor OGC is dat dus niet van toepassing en derhalve heb ik de NGF verzocht mij uitleg te geven over het feit dat wij als sportkantine worden aangemerkt en dat iets bestellen en drinken bij ons anders plaatsvindt. Ik zal jullie de zinloze discussie besparen maar na uitleg hoe het bij ons werkt mbt bestellen aan de bar bij een barmedewerker etc, kreeg ik te horen dat wij zelfbediening hebben en dat is dus niet toegestaan. Verzet daartegen door aan te geven dat bezoek bij IKEA in het restaurant naar mijn mening zelfbediening is, was kansloos.

Vervolgens heb ik de gemeente benaderd en beschreven hoe het er bij ons allemaal aan toe gaat. Ik had vanwege eerdere verzoeken die afgewezen waren eigenlijk verwacht dat het deze keer ook op niets uit zou lopen,. Afgelopen maandag werd ik verrast met een telefoontje waarin de beleidsmedewerker (die tevens zitting heeft in het Corona crisisteam van de gemeente) mij mededeelde dat in het kader van maatwerk toestemming aan OGC wordt verleend om naast heropening van het terras, ook het clubhuis, zij het in "beperkte" vorm, weer te heropenen. Men kon zich vinden in mijn argumenten en ik had bovendien aangegeven dat niet alleen landelijk maar ook op lokaal niveau niemand op juiste wijze kan toelichten hoe bepaalde vastgestelde regels geïnterpreteerd moeten worden en dus vindt er in de praktijk op diverse wijze uitvoering van die regels plaats.

Kortom, met ingang van a.s. zaterdag, 22 mei is ons clubhuis weer open !

MAAR WIJ ZIJN AAN ONDERSTAANDE REGELS GEBONDEN WAARVAN WIJ NIET KUNNEN AFWIJKEN!

• het terras wordt ingericht voor 50 personen, slechts 2 personen aan een tafel en 1,5 m onderlinge afstand;
  • binnen vertoeven voor grote aantallen mensen is niet toegestaan;
  • we mogen een drankje bestellen, dus we gebruiken de verplichte looprichting langs de toiletten en gaan via de klapdeuren naar binnen;
  • het maximum aantal personen dat per keer naar binnen mag om iets te bestellen heb ik op 4 kunnen bepalen en naast 1,5 m onderlinge afstand is ook het dragen van een mondkapje daarbij verplicht;
  • na de bestelling wordt contactloos betaald en verlaat men via de verplichte looprichting en via de lounge (wedstrijdruimte) weer het kantinegedeelte;
  • gebruikte glazen en kopjes dienen via dezelfde verplichte route weer op de rijdende trolley te worden geplaatst, die evenals de vorige keer naast de bar komt te staan.

Het lijkt allemaal weer kinderachtig, maar juist vanwege de versoepelingen is de kans veel groter dat we controles krijgen omdat men wil voorkomen dat na de vinger ook de gehele arm wordt gesoupeerd. Ik reken dan ook op ieders medewerking!

Ik ben er blij mee dat we dit weer voor elkaar hebben kunnen krijgen. Dus op voorhand voor de komende tijd gezellig golfen en als het weer het enigszins toelaat, proost op ons terras.

Ronald Verbiest, voorzitter OGC