Vanaf maandag 4 januari kan de nieuwe WHS handicap worden ingezien, naast de nu nog geldende EGA handicap. In Egolf4U kan dit op twee plaatsen :

1. Op E-Golf4U op je eigen profielpagina:
whs1

2. Op E-Golf4U bij het invoeren van een nieuw kaart

whs2

U ziet dan een lijst zoals hieronder:

whs3

Op aflopende datum staan de laatste 20 qualifying (wedstrijd)kaarten zoals die bekend zijn in de NGF-database.

Het kan voorkomen dat dit niet overeenkomt met de kaarten zoals die staan in de EGolf4U database. Om een of andere reden zijn die kaarten niet overgezet naar de NGF database.

Voor iedere kaart is het dagresultaat berekend (laatste kolom) Voor de berekening hiervan zie een eerder artikel van de R&H commissie.

Het gemiddelde van de beste 8 dagresultaten is de WHS handicap.

Als er geen 20 qualifying kaarten van u in de NGF database staan, dan is uw huidige EGA handicap de eerste kaart.

De berekening van de WHS hangt af van het aantal qualifying (wedstrijd)kaarten die u heeft gelopen. Zie onderstaande tabel.

whs4

Voorlopig gaat de R&H geen handicaps handmatig aanpassen.

Zodra de baan qualifying is, raden we u aan om iedere golfronde qualifying te spelen. Deze kaart moet u op dezelfde dag invoeren. Na verloop van tijd zal uw handicap steeds dichter bij uw speelniveau komen te liggen.

In januari en februari komt de NGF met waarschijnlijk meer updates, de R&H cie houdt dit goed in de gaten. Grote verschillen in WHS en EGA handicap zal de R&H cie bekijken en eind februari eventueel contact opnemen met de desbetreffende spelers.