Leden van OGC,

waar ik de laatste weken een steeds meer beangstigend gevoel voor kreeg is gisteravond dan toch gebeurd: een nationale algehele lock-down. De laatste weken bleken de besmettingscijfers steeds forsere vormen aan te nemen, dus de met onmiddellijke ingang genomen maatregelen zijn daar een logisch gevolg van. Jammer dat zij die er lak aan hebben en van mening zijn dat Corona nergens over gaat daar voor een aanzienlijk deel verantwoordelijk voor zijn; het is niet anders.

Het goede nieuws is echter wel dat wij (gelukkig) nog steeds ons golfspel kunnen spelen, maar de NGF heeft in het verlengde van de landelijke maatregelen wel voorgeschreven dat de flights (voorlopig) niet groter mogen zijn dan 2 balls. Kortom OGC gaat zich aan de regels houden zoals we dat tot nu toe ook gedaan hebben. Vandaag is daar grotendeels al invulling aan gegeven dankzij de Marshalls. Ingaande donderdag kan via het TeeTime systeem gereserveerd worden voor slechts 2 balls. De tussentijden gaan terug van 9 naar 6 minuten zodat er zoveel mogelijk gegolfd kan worden. Met nadruk wijs ik er op dat bijboeken voor een flight als daar reeds 2 personen staan dus tijdelijk NIET mogelijk is. De maatregelen gelden in principe tot 19 januari 2021 tenzij van overheidswege anders wordt bepaald.

Voorzitter Oegstgeester golfclub