Hallo leden van OGC,

het bestuur van OGC is afgelopen week in kennis gesteld van het feit dat met ingang van zaterdag 5 september de aftrap plaatsvindt van het nieuwe voetbalseizoen van de FC Oegstgeest. Dat betekent concreet dat we er van uit moeten gaan dat vanaf genoemde datum op zaterdag veld 6 (hole 4 en 5) uitvalt en wij altijd gebruik maken van de korte baan. Uiteraard zal het ook wel eens voorkomen dat door omstandigheden veld 6 niet door de FCO wordt gebruikt op zaterdag, maar daar worden wij als OGC zodanig van tevoren in gekend dat wij dat ruim voor de zaterdag kunnen communiceren. Vanuit de marshalcommissie worden jullie eventueel ook nog op het spelen van de korte baan geattendeerd.

Laten we met z'n allen ook toezicht houden wanneer we bij hole 2 en 3 gaan afslaan dat er niemand van de voetbalsupporters of spelers zich op onze golfbaan begeeft en indien dit wel het geval is gaarne melden bij de marshal dan wel via een mail aan het bestuur zodat wij dat kunnen terugkoppelen aan de FCO.

Tot slot wil ik jullie nog even deelgenoot maken van een popup bericht (via mijn mobiele telefoon) van het Leidsch dagblad van afgelopen woensdagmiddag. In genoemd bericht stond te lezen dat de golfbaan Tespelduyn inclusief het daar aanwezige restaurant met onmiddellijke ingang was gesloten voor iedereen in verband met een Coronabesmetting van een van de medewerksters. Gelukkig bleek donderdagochtend dat een en ander was teruggedraaid. Of er inderdaad sprake was (of is) van een besmetting weet ik niet, maar het is in deze tijd van toenemende besmettingen ook denkbaar dat zoiets bij ons op de club kan gebeuren. Daarom vraag ik een ieder met klem om toch zoveel mogelijk de 1,5 meter in acht te nemen; zeker binnen het clubhuis maar ook daar buiten. En ik weet wel dat als we met 3 of 4 aan een tafeltje zitten er heel snel in het kader van gezellig samenzijn een stoel wordt bijgezet, maar er wordt nog steeds overal gecontroleerd op naleving van de maatregelen. Wij doen het wat dat betreft erg goed dus laten we dat alstublieft ook zo houden. Aangezien wij zelf klaar zijn met Corona maar dat andersom niet het geval is moeten wij gewoon ons gezonde verstand blijven gebruiken en rekenen wij nog steeds op jullie trouwe medewerking.

Namens het bestuur,

Voorzitter Oegstgeester golfclub