Beste leden van OGC,

wie had kunnen denken dat een op griep gelijkend virus wereldwijd zodanige gevolgen kan hebben voor de gezondheid van een ieder en dat terwijl we op dit moment nog niet eens weten hoe lang deze toestand gaat duren en of we überhaupt in staat zijn om dit op welke wijze dan ook te bestrijden dan wel beheersbaar te krijgen. Kortom de gehele wereld ligt op z’n kop.

Zoals we hebben kunnen horen en zien heeft het ook consequenties gehad voor de sportwereld en dus ook voor ons als golfclub. Daaruit volgend heeft de Oegstgeester Golf Club in het verlengde van overheidsadviezen alsmede opgelegde maatregelen van overkoepelende sportfederaties en bonden eveneens voorzorgsmaatregelen getroffen, die jullie allen inmiddels hopelijk bekend zijn. In het kort komt het er op neer dat wij als golfclub in eerste instantie tot 6 april a.s. compleet gesloten zijn en er geen mogelijkheid is om te golfen.

De afgelopen dagen echter, hebben mij berichten en vragen bereikt of het toch niet mogelijk is om in lichte mate van de maatregelen af te wijken en natuurlijk met behoud van de ons opgelegde voorzichtigheid. Ik heb daarnaast eveneens vernomen dat de Golfclub Bentwoud kennelijk wel geopend was. Dit laatste is absoluut in strijd met datgene wat de NGF voorstaat. Zojuist heeft deze bond via een Corona update aangegeven dat er helaas is gebleken dat in Nederland nog steeds golfbanen geopend zijn terwijl juist het dringende verzoek was om te sluiten.

In het verlengde van vorenstaande moet ik toch namens het OGC bestuur aangeven dat wij op geen enkele wijze op dit moment concessies doen en onze ziel gewoon in lijdzaamheid moeten bezitten. Het is niet anders en de enige toezegging die het bestuur kan doen is dat zodra er positieve geluiden vanuit betrokken deskundige instanties komen, het bestuur conform doch binnen de daarvoor gestelde kaders zal en kan acteren. Ik dank jullie allen voor het begrip tot nu toe en hoop dat wij jullie spoedig met een leuker bericht kunnen verblijden.

Namens het bestuur van OGC,