• Inschrijven voor de NGF competitie kan vanaf 20 september – 30 oktober.
  • Daarna wordt bekeken met hoeveel teams kan worden deelgenomen. Is er een mogelijkheid voor een team meer (met een maximum van 5 teams) dan wordt daarover een verzoek aan het bestuur gedaan.
  • Een basisspeler moet voorspelen, tenzij er een geldige reden is om hiervan af te zien.
  • Het dragen van het OGC clubtenue is verplicht.
  • De teams van de 2 x 18 bestaat uit 4 dames en 4 heren.
  • De teams van 2 x 9 bestaan uit maximaal 8 spelers.
  • Om in aanmerking te komen voor het spelen in het eerste team, is men verplicht om per jaar voldoende (meer dan 6) qualifying kaarten te lopen en dient men regelmatig aan, door de vereniging georganiseerde, wedstrijden te hebben deelgenomen.
  • Voor de overige teams wordt bij overintekening bij de beoordeling voor deelname rekening gehouden of er qualifying kaarten gelopen zijn tijdens verenigingswedstrijden.
  • Bij overintekening wordt er een wachtlijst opgesteld.
  • De commissie NGF competitie zal de indeling van de teams uiterlijk eind januari medio februari bekend maken. De spelers zijn in beginsel verplicht om alle wedstrijden aanwezig te zijn.
  • De teams van de 2 x 9 worden, zoveel als mogelijk is, op sterkte ingedeeld.
  • Wanneer er te veel inschrijvingen voor de 2 x 18 zijn en te weinig om 2 teams te vormen wordt (en) afvaller(s) benaderd door de coördinator. Zij kunnen als nog ingedeeld worden bij de 2 x 9.
  • De coördinator wijst een captain aan.
  • De samenstelling van de teams wordt ter goedkeuring voorgelegd aan het bestuur.
  • Het is van belang dat de captains op de hoogte zijn van hun taken. Zie hiervoor de toelichting “Taken captains”.

In maart 2020 heeft het bestuur bovenstaande procedure vastgesteld.